Medya Blog
Ayak Terlemesi Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Ayak Terlemesi Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Ayak bölgesinde aşırı terleme sorunu tıp literatüründe plantar hiperhidroz olarak adlandırılır. Kişinin yaşadığı yoğun stres ve duygusal reaksiyonlardan kaynaklanabileceği gibi ter bezlerinin aşırı aktivitesinin sonucunda da oluşabilmektedir. Günlük yaşantıyı olumsuz yönde etkileyen ayaklarda aşırı terleme sorunu, ayak mantarına ve bakteriyel enfeksiyonlara da yol açabilmektedir. Ayaklarında aşırı terleme sorunu yaşayan kişiler geç kalmadan doktora başvurarak tetkikler yaptırmalı ve kendine en uygun tedavi seçeneğini değerlendirmelidir. Medikal Estetik Doktorunuz Dr. Lida Çiteli, ayak bölgesinde aşırı terleme sorununun nedenleri ve tedavisi hakkında merak edilenleri sizler için anlattı.

Ayaklarımız Neden Terler?

Vücudumuz; ısı, su ve tuz dengesini sağlayabilmek için gerektiğinde terleme reaksiyonu gösterir. Bu durum doğal ve gerekli bir aktivitedir. Koltuk altı, el ve ayaklar en çok terleyen bölgeler arasındadır. Bu bölgelerde normalin üzerinde terleme hali, kötü kokulara neden olur ve kişinin sosyal yaşantısına zarar verir. Bu bölgelerdeki terleme sorununun nedenleri:

• Psikolojik reaksiyonlar; utanma, stres, heyecan ve korku gibi duygular
  • Sağlık sorunları ve kullanılması gereken bazı ilaçlar
  • Kimi zamanda herhangi bir tetikleyici olmadan genetik faktörlere bağlı, doğuştan aşırı terlemeye yatkın olmak…

Ayaklarda Aşırı Terleme Tedavisi Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ayak terlemesine karşı tedavi olmaya karar verdikten sonra kullanmanız gereken ilaçlar hakkında doktorunuzu bilgilendirmeniz gerekir. Özellikle antibiyotik, kan sulandırıcı ve kas gevşetici ilaçlar tedavi sırasında yoğun kanamaya neden olabileceği için doktor kontrolünde bu ilaçları kullanmayı en az bir hafta öncesinde bırakmanız beklenir.

Ayaklarda Aşırı Terleme Tedavisi

Hem erkek hem de kadın bireyler ayak bölgesinde aşırı terleme şikayeti yaşayabiliyor. Ayaklarda aşırı terleme sorununa karşı uygulanan birkaç farklı tedavi seçeneği vardır. Bunları tek tek incelememiz gerekirse:

İyontoferez İle Aşırı Ayak Terlemesi Tedavisi

Hem el hem de ayak bölgesindeki aşırı terleme sorunlarının tedavisi için kullanılan iyontoferez yönteminde, cilde elektrik akımı iletilmektedir. Bu elektrik akımı sorunu tümüyle gidermese bile hastanın uzun süre terleme şikayetini hafifletecektir. Bu tedavi yaklaşık 30 dakika sürmektedir.

Antipersirantlar İle Tedavi

Ayak çevresinde cilt tahriş edilmeden uygulanan spreylerle terleme şikayeti hafifletir.

Cerrahi Yöntem İle Ayak Terlemesi Tedavisi

Ayaklarda aşırı terleme tedavisinde kullanılan bir diğer yöntem de ameliyattır. Komplikasyon riski, uzun ve zorlu bir iyileşme süreci gerektirmesi bu tedaviyi dezavantajlı hale getirir.

Botoks Enjeksiyonu

Botoks toksini enjekte ederek bölgedeki sinirler bloke edilebilir ve aşırı terleme sorunu 6-8 ay süreyle giderilir. Etkisi geçtikten sonra kolaylıkla tekrarlanabilir. Herhangi bir komplikasyon veya yan etki riski söz konusu değildir. Kısa süreli ve konforlu bir tedavi olduğu için dünya genelinde aşırı terleme sorununa karşı uygulanan en popüler tedavi yöntemidir.

İlaç Tedavisi

Terlemeyi önleyici ilaçlarla da tedavi yoluna gidebilir. Bu ilaçlar ter bezlerinin aktivitesini azaltır. Bu sayede terleme şikayeti hafifler. Ancak çok sayıda yan etki ile karşılaşılabilir. Siz de doktorunuza başvurarak kendiniz için en uygun tedavi seçeneğini değerlendirebilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş