Medya Blog
Koltuk Altı Terlemesi Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Koltuk Altı Terlemesi Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Koltuk altı bölgesi ter bezlerinin en aktif olduğu bölgeler arasındadır. Bu bölgede farklı nedenlerle gelişen aşırı terleme sorunu yani hiperhidroz rahatsızlığı tedavi edilmediği taktirde hastanın günlük yaşantısını ve sosyal ilişkilerini olumsuz etkiler. Kimi zaman stres, kimi zaman tiroid bezlerinin aşırı derecede aktif olması, kimi zaman kullanılan insülin ilaçları veya menopoz bu hastalığa neden olabilmektedir. Sadece fiziksel olarak değil psikolojik açıdan da kişiye zarar veren koltuk altında aşırı terleme sorunu, bilhassa yaz aylarında hasta için son derece rahatsız edici hale gelir. Medikal Estetik Doktorunuz Dr Lida Çiteli koltuk altı terlemesinin nedenleri ve tedavisi hakkında merak edilenleri sizler için anlattı.

Koltuk Altı Terlemesinin Nedenleri

Terleme süreci, vücudumuzun ısısını kontrol altında tutmak için gerçekleştirdiği bir olaydır. Örneğin hastalık sırasında veya fiziksel efor sarf ederken terlememiz son derece normaldir. Ancak bazı durumlarda terleme beklenmeyen anlarda da yoğun bir terleme sorunu ile karşılaşabiliriz. Bu vakalara tıp dilinde hiperhidroz yani aşırı terleme sorunu adı verilir. Hiperhidroz hastalığının altında yatan en önemli nedenler hormonal bazı dengesizlikler ve yoğun stres faktörüdür. Diğer nedenleri de sıralamamız gerekirse:

• Bazı kanser türleri
  • Alkollü içeceklerin tüketimi
  • Tiroid hastalığı ve diğer hormonal bozukluklar
  • Menopoz
  • Ağrı kesiciler
  • Ateş düşürücü ilaçlar
  • Uyuşturucu maddeler
  • Obezite
  • Endişe ve stres faktörü
  • C ve D vitaminin yeterli düzeyde olmaması
  • Akciğer hastalıkları
  • İnsülin ilaçları
  • Yüksek ateş
  • Kafein tüketimi
  • Baharatlı yiyeceklerin fazlaca tüketilmesi

Koltuk Altı Terleme Tedavisinde Kullanılan Yöntemler

Aşırı terleme sorununun tedavisi için birden fazla sayıda yöntem vardır. Kalıcı bir çözüm arayışında olanlar için cerrahi müdahale ile sinirlerin kesilmesi ve ter bezlerin in alınması bir seçenektir. Ancak cerrahi tedaviler çok sayıda komplikasyon riski barındırdığı ve uzun bir iyileşme süreci gerektirdiği için cazip bir seçenek değildir.

En pratik ve etkili uygulamaların başında botoks enjeksiyonu gelmektedir. 6-7 ay boyunca kalıcılığını sürdüren sonuçlar veren botoks enjeksiyonu, basit ve çabuk uygulanan bir tedavidir. Cerrahi bir girişim barındırmaz. Bu yüzden tüm dünyada aşırı terleme sorununun tedavisinde en çok tercih edilen yöntem olarak öne çıkar. Terlemeye yol açan sinirlerin bloke edilmesi esasına dayanan bu tedavi ile siz de aşırı terleme sorununuzdan kurtulabilirsiniz.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Zararlı Mı?

Tıbbi açıdan herhangi bir zararı bulunmayan koltuk altı terleme tedavisi herhangi bir yan etkiye neden olmaz. Vücudumuzun sağlıklı şekilde yaşamını sürdürmesi için gereken terleme olayı, koltuk altı haricindeki bölgelerde olması gerektiği gibi devam eder. Botoks enjeksiyonu koltuk altı dokusuna herhangi bir zarar vermez. FDA onaylı, güvenli bir tedavi yöntemidir.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Kalıcı Mıdır? Etkisi Ne Kadar Sürer?

Hayır. Botoks yöntemi ile koltuk altı bölgesindeki aşırı terleme sorununun tedavisi kalıcı bir uygulama değildir. Ancak tedavinin sonuçları 6-8 ay süresince kalıcılığını korur. Tedavinin etkisi geçtikten sonra aşırı terleme sorunu yeniden baş gösterdiğinde botoks enjeksiyonu tekrarlanabilir. 6 aylık periyotlar halinde üç kez tekrarlanan tedavinin kalıcılık süresi de artmaktadır. Üçüncü seansın ardından tedavinin yılda bir defa tekrarlanması yeterli olmaktadır.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Koltuk altı terleme tedavisinde botoks enjeksiyonu, son derece pratik ve konforlu bir yöntem olarak öne çıkmaktadır. Tedavi öncesinde anestezik kremlerle enjeksiyon bölgesi uyuşturulur. Öncesinde işaretlenen bölgelere, planlanan dozlarda botoks toksini enjekte edilir. Sinirlerdeki iletim bloke edilir ve terleme sorunu ortadan kaldırılır. Bu işlem ortalama 20 ila 30 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanmaktadır.

Koltuk Altı Terleme Tedavisi Ne Zaman Etki Eder?

Tedavi etkisini üç gün içerisinde göstermeye başlar. Kesin sonuçların ortaya çıkması için yaklaşık iki hafta beklemek gerekecektir. İlk iki haftanın ardından halen daha sonuç alamadıysanız doktorunuzla iletişim kurmanız beklenir.

Sosyal Medyada Paylaş