Toksin Tedavisi Nedir, Nerelerde Kullanılır?

İçindekiler

Clostridium botulinum bakterisinin toksini, kırışıklıklar için kullanılır. Bu toksinle kaslar geçici süreyle felç olur. Estetik amaçlı kullanım ile popüler olmuştur.

Toksinin Uygulama Alanları

Bu toksin alın, göz çevresi ve kaş arasındaki kırışıklar için uygulanır. Bazı kişilerde boyundaki kas bantlarına da yapılabilir.

Toksinin Etki Süresi

Toksinin etkisi 4-6 ay boyunca sürer. Tekrarlayan uygulamalar etkinin süresini uzatır.

Toksin Sonrası Oluşan “Şaşkın İfade” Nasıl Geçer?

Toksin uygulaması, yüzün ifadesini yumuşatmak için yapılır. Dolayısıyla doğal bir sonuç oluşmalıdır. 50 yaş üzerindeki kişilerde yüzün üst kısmının toksinle mimik kasları işlevinin engellenmesi ve ortaya bir müdahale yapılmaması bazen doğal olmayan görünüme neden olur. Dolayısıyla 50 yaş üzeri kişiler için toksin uygulamasının yanında dolgu ya da cerrahiyle amaçlanan sonuca ulaşılabilir.

Terleme Tedavisi ve Toksin Uygulamaları

Toksin uygulamaları koltuk altı, kasık ve el terlemesinin önlenmesinde etkilidir. Etki süresi yaklaşık 9 ay sürer. Yaz aylarından önce yapılması faydalıdır.

Migren Tedavisi ve Toksin Uygulaması

Toksin tedavisi; şakak ve ense bölgelerinde bulunan tetik noktalarına uygulandığında migren ağrısının yoğunluğunu ve atak sayısını azaltır.

Çene Kasılmasında Toksin Uygulaması

Çene kasılması olan masseter kası spazmında toksin tedavisi, dişlerde sıkma nedeniyle ortaya çıkan erozyonları ve çene ağrılarını azaltır.

Sosyal Medyada Paylaş