Diş Gıcırdatanlar İçin Rahatlatan Botoks!

Çeneyi aniden kapatma, dişleri sıkma, gıcırdatma veya birbirine bastırma durumu olan bruksizm (diş sıkma), bireylerde uyku sırasında veya uyanıkken görülen bir rahatsızlıktır.

Bruksizm (Diş Sıkması) Nedenleri?

Uyku ile ilişkili olarak uyku apnesi, huzursuz bacak sendromu, migren gibi hareket bozukluğu olarak kabul edilen bruksizmin nedenleri, “Genetik etkenler, kişilik özellikleri, ilaçlar, nörolojik veya psikolojik sorunlar, stres, ağız içi dokularda dengesizlik, eksik ya da çürük dişler, hatalı protezler” şeklinde sıralanabilir.

Bruksizm (Diş Gıcırdatma) Belirtileri Nelerdir?

Genel olarak uyku esnasında gerçekleşen bruksizm (diş sıkma/ diş gıcırdatma) belirtileri şöyle: “Yüksek sesle dişleri gıcırdatma, diş ağrısı, kulak ağrısı, uyku bozukluğu, dişlerde kırılma aşınma, sallanma, diş eti hastalığı ve kemik kaybı, dişte sıcak-soğuk duyarlılığı, çene ekleminde ağrı, ses ya da çene kilitlenmesi, baş ve boyun ağrısı, migren atakları.”

Bruksizm Tedavisi Nasıldır?

Bruksizm (diş sıkma, gıcırdatma)  farklı tekniklerle iyileştirilebilir. Aynı zamanda uyku bozukluklarının tedavilerini oluşturulan bu uygulamalar şunlar:

• Somatik (bedensel) olarak; botoks
  • Fonksiyonel olarak; eksik dişlerin tamamlanması
  • Nörolojik (sinir sistemi) ve farmakolojik (ilaç bilimi) uygulamalar
  • Psikolojik görüşmeler
  • Uyku hijyenini sağlamak

Diş Gıcırdatanlar İçin Rahatlatan Botoks!

Daha çok uykuda hissedilen bruksizm (diş sıkma, gıcırdatma), kişinin kendisini olduğu kadar çevresindeki insanları da rahatsız eden bir hastalıktır.  Botoks, son yıllarda güzellik alanında başvurulan yaşlanma karşıtı popüler bir yöntemdir. Botoks, estetik problemlerin gidermesinin yanı sıra bruksizm rahatsızlığının iyileştirilmesinde de sıklıkla başvurulan bir metottur.

Peki, masetter botoks nedir? Bruksizm (diş sıkma/diş gıcırdatma) hastalığının tedavisinde nasıl uygulanır?

Sıklıkla Tercih Edilen Uygulamalardan Biridir

Profesyonel kişiler tarafından gerçekleştirilen masseter botoks sayesinde bruksizm (diş sıkma, gıcırdatma), hastalığından kurtulmak mümkündür. Günümüzde massetter botoks, çene estetiği alanında sıklıkla tercih edilen uygulamalardan biridir.

Uzmanlar, diş sıkma veya diş gıcırdatma gibi sorunların çözümü için de masseter botoks tedavisini öneriyor. İnsanın çiğneme kaslarından birisi olan masseter, yıllar içinde stres benzeri gergin sebeplerden dolayı çok sıkılabilir.

Bu durum uyku esnasında çene bölgesinde ağrıya neden olabilir. Ayrıca dişlerin kenetlenmesi ve buna ilişkin olarak zamanla aşınma da ortaya çıkabilir. Bu olumsuzluklar deneyimli ekipler tarafından masseter kasına botoks tatbik edilerek çözülebilir.

Bu prosedürle kas rahatlatılarak, bireyin uykuda çenesini sıkmaması sağlanıyor. Kişi çenesini sıkmadığında daha kaliteli uyuyabiliyor. Masseter botoksu çene bölgesinde daha estetik bir görünüm elde etmek için de tasarlanabiliyor.

Masseter Botoksu Ağrısız Bir Deneyim

İnce enjeksiyon materyallerin kullanıldığı masseter botoksu ağrısız bir şekilde gerçekleştiriliyor. Tedavi, 10 dakika kadar kısa bir sürede çenenin her iki yanında dört olmak üzere toplam sekiz enjeksiyonla yapılıyor. Kişi uygulama sonrasında rahatlıkla yemek yiyebilir.

Sosyal Medyada Paylaş